Untitled-1-1

آثار و تالیفات

فهرست مطالب

تالیفات و آثار پژوهشی استاد محمد رضا طباطبایی

محضر الشهود فی رد الیهود

\"\"یکی از موضوعات با ارزش در حوزه مطالعات ادیان، بررسی مسائل مربوط به کسانی است که از ادیان دیگر به اسلام ناب محمدی و تشیع پیوسته اند و از آنان با عنوان مستبصرین یاد می شود. مستبصرین از ادیان مختلف به تشیع وجود دارند. یکی از این ادیان یهودیت است. در تاریخ شیعه یکی از شخصیت های مهمی که به تشیع پیوست ، رهبر یهودیان ایران در حدود دویست سال پیش بوده است. فرزند وی که به حاج بابای قزوینی مشهور است همراه با پدر مسلمان و شیعه می شود و کتابی را در نقد یهودیت می نویسند که سبب می شود تعداد قابل توجه از یهودیان ایران به سمت تشیع گرایش پیدا کنند. این کتاب به نام محضر الشهود فی رد الیهود، مشهور است. کتاب محضر الشهود مرجع بسیاری از کتاب های بعدی در نقد یهودیت بوده است. یکی از آثار استاد طباطبایی، تحقیق و پژوهش و انتشار نسخه ای به روز و عالی از این کتاب است. در این نسخه ایشان آیات عبری کتاب را به نسخه های جدید عهد عتیق تبدیل کرده. همچنین واژه های دشوار کتاب را توضیح داده است.  ناشر این اثر، یکی از معتبرترین ناشران ایران یعنی انتشارات بین المللی جامعه المصطفی العالمیه است. | صفحه کتاب در سایت ناشر | دانلود فهرست و مقدمه کتاب | .

الهیات معاصر

اللاهوت المعاصر یا contemporary theology یا الهیات معاصر، از مجموعه آثاری است که به اهتمام استاد طباطبایی در حوزه مباحث فلسفه دین و کلام جدید، منتشر شده است. در هر یک از مجلدات این مجموعه به یکی از موضوعات محوری فلسفه دین پرداخته شده است. از این مجموعه تا کنون هفت جلد منتشر شده و مجلدات بعدی نیز در آستانه انتشار قرار دارد. شما می توانید با کلیک روی هر یک از تصاویر، فایل کامل آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. این مجموعه کتاب ها توسط مرکز مطالعات راهبردی اسلامی در عراق چاپ و در کشورهای عربی همچون لبنان و … توزیع می شود.  زبان این آثار عربی بوده و هنوز به فارسی عرضه نشده است.۱٫ اللاهوت المعاصر(ج۱)، التعاریف و الکلیات:(دانلود).\"\"

۲٫ اللاهوت المعاصر (ج۲) العلم و الدین. (دانلود).
(Contemporary Theology Critical assessment, Science and Religion)\"\" ۳٫ اللاهوت المعاصر (ج۳)، الدین والعلوم التجریبیّه،(دانلود).
(Contemporary Theology Critical assessment Natural Science and Religion )\"\"

۴٫ اللاهوت المعاصر (ج۴): العلم الدینی(دانلود).
(Contemporary Theology Critical Assessment Religious Science)

\"\"

۵٫ اللاهوت المعاصر (ج۵)، دین و علوم شناختی: الدین والعلوم المعرفیه (= الاستعرافیه)(دانلود).
(CSR :Cognitive science of religion).

\"\"۶٫ اللاهوت المعاصر (ج۶)، هرمنیوطیقا(هرمنوتیک). (دانلود).\"\"۷٫ اللاهوت المعاصر (ج۷)، التجربه الدینیه.(دانلود).\"\" ۷٫ اللاهوت المعاصر (ج۸)، التعددیه (پلورالیسم). در آستانه انتشار.
۸٫ اللاهوت المعاصر (ج۹)، معنی الحیاه(معنای زندگی). در آستانه انتشار.
۹٫ اللاهوت المعاصر (ج۱۰)، الإلحاد. در حال پژوهش.

ترجمه بیت الاحزان

یکی از آثار استاد، کتاب غم خانه فاطمه الزهراء سلام الله علیها، ترجمه موفق بیت الاحزان است که چاپ دهم آن در بازار نشر \"ترجمهقابل دسترسی است. کتاب بیت الاحزان از مرحوم شیخ عباس قمی است که در آن روایات مربوط به مصیبت های آن حضرت جمع آوری و با انسجام تبویب شده است. استاد طباطبایی با ترجمه ای خواندنی همراه با تحقیق و استخراج منابع احادیث مزبور از جوامع روایی اهل سنت، ترجمه ای خاص و ارزشمند برای این کتاب وزین ارائه کرده است (مشاهده توضیحات کتاب و مصاحبه استاد).اولین چاپ این کتاب در سال ۱۳۸۲ در ۳۷۶ صفحه توسط انتشارات سفیر صبح منتشر شده است.لینک خرید اینترنتی کتاب.

کتاب‌های کودک

استاد طباطبایی، چه در نگارش، چه در مشاوره و چه در ویرایش کتاب‌های کودک، فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است که برخی از آثار ایشان در این زمینه به چاپ‌های متعدد رسیده است.   \"چوپان

\"\"

اطلس وهابیت

\"\"

اطلس وهابیت و جریان های تکفیری، مجموعه ای دو هزار صفحه ای در چهار جلد است که توسط گروهی از نویسندگان نوشته شده است. بخش جریان شناسی وهابیت در عربستان سعودی، سکولاریسم در عربستان سعودی و وهابیت در هندوستان، در این مجموعه توسط استاد طباطبایی به تحریر در آمده است. همچنین مدیریت انتاج و تولید این مجموعه با همکاری مشترک دکتر محمد صادق احمدی و استاد طباطبایی و نظارت استاد موسوی بوده است. این مجموعه با ارزش حاوی اطلاعات مهمی است که برای پژوهشگران این موضوع بسیار کاربردی است. به دلیل محرمانه بودن این اثر، در بازار نشر به صورت عمومی عرضه نشده است.                کل این مجموعه با عنوان أطلس الوهابیه والتیّارات التکفیریّه، در

\"اطلس

سال ۲۰۱۸، به عربی نیز ترجمه شده و در بیروتِ لبنان، و برخی از دیگر کشورهای عربی در اختیار محققان قرار گرفته است:

آثار منتشر نشده

تعدادی دیگر از اثار استاد طباطبایی در آستانه انتشار است که برخی از این کتاب ها عبارتند از:۱٫ سلام بر سلیب (ترجمه)، متنی ادبی درباره امام حسین علیه السلام و ماجرای عاشورا۲٫ واژه نامه یهودیت و مسیحیت، حاوی چهار هزار مدخل در زمینه واژه های تخصصی کتاب مقدس۳٫ مزاج شناسی معنوی، در موضوع اصول و روش هدایتگری با استفاده از مزاج شناسی۴٫ تربیت اعتقادی کودکان، در موضوع روش پاسخ به سوالات اعتقادی نوجوانان مفید برای معلمان و والدین۵٫ الهیات معاصر، با موضوع علوم شناختی و دین۶٫ مبانی کاربردی شبهه شناسی با تاکید بر مسیحیت و الحاد، توسط یکی از ناشران معتبر در مرحله انتشار قرار دارد.

موعه‌ی ده جلدی الهیات معاصر (عربی)

 الهیات معاصر جلد اول

https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-1-2.jpg

https%3A%2F%2Fwww.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5aeykw2.pdf

در این جلد به تعاریف،‌کلیات و مفاهیم الهیات معاصر پرداخته شده است.
دانلود متن کامل در ۵۰۰ صفحه

الهیات معاصر جلد دوم

https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-1-1-1.jpg

 https%3A%2F%2Fwww.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5bcaprz.pdf

در جلد دوم الهیات معاصر موضوع رابطه علم و دین بررسی شده است.
دانلود متن کامل در ۷۰۰ صفحه

الهیات معاصر جلد سوم

 https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-2-1.jpg

www.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5bcaprz.pdf

موضوع جلد سوم الهیات معاصر دین و علوم تجربی است.

دانلود متن کامل در ۶۰۰ صفحه

الهیات معاصر جلد چهارم t

https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-3-1.jpg

https%3A%2F%2Fwww.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5bcaprz.pdf

 موضوع جلد چهارم الهیات معاصر، علم دینی است.
دانلود متن کامل در ۲۰۰ صفحه

الهیات معاصر جلد پنجم

https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-4-1.jpg

https%3A%2F%2Fwww.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5bcaprz.pdf

موضوع جلد پنجم الهیات معاصر، دین و علوم شناختی است.
دانلود متن کامل در ۳۴۰ صفحه[

الهیات معاصر جلد ششم

https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-6.jpg

  https%3A%2F%2Fwww.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5bcaprz.pdf

موضوع جلد ششم الهیات معاصر، هرمنوتیک است.
دانلود متن کامل در ۶۸۰ صفحه

الهیات معاصر جلد هفتم

 https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-5-1.jpg

 (5)|https%3A%2F%2Fwww.iicss.iq%2Ffiles%2Ffiles%2F5bcaprz.pdf

موضوع جلد هفتم الهیات معاصر، تجربه دینی است.
دانلود متن کامل در ۳۹۰ صفحه

الهیات معاصر جلد هشتم، نهم و دهم

 https://andishejadid.ir/wp-content/uploads/2017/01/rpic-5-1.jpg

موضوع جلد هشتم الهیات معاصر، پلورالیسم، جلد نهم معنای زندگی و جلد دهم الحاد است که هر سه جلد در آستانه انتشار قرار دارند.

نوشته های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن